Programy/ projekty

Gmina Damnica stawia na przedszkolaków

Gmina Damnica realizuje projekt pod nazwą „Gmina Damnica stawia na przedszkolaków” w partnerstwie z Project Hub Sp. z o.o. Projekt współfinansowany jest ze środków EFS + w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027.

W ramach projektu realizowane będą następujące zadania, działania:

  1. Wyposażenie przedszkola w sprzęt i pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji wysokiej jakości kształcenia - zakupione zostanie wyposażenie ogólne do realizacji wszystkich zajęć dla dzieci w projekcie (m.in. monitory interaktywne), sprzęt/pomoce dydaktyczne do realizacji zajęć dla dzieci (np. programy multimedialne do logopedii, sprzęty sensoryczne, książki).
  2. Doskonalenie zawodowe nauczycieli w zakresie umiejętności i kompetencji niezbędnych do pracy z dziećmi - w ramach projektu nauczyciele/ nauczycielki będą brać udział w kursach które kończyć się będą nabyciem kompetencji i uzyskaniem dokumentów potwierdzających zdobycie/ podniesienie kompetencji.
  3. Dodatkowe zajęcia wspierające na rzecz zwiększania szans edukacyjnych dzieci w zakresie wyrównywania stwierdzonych deficytów: gimnastyka korekcyjna, zajęcia logopedyczne, zajęcia artystyczno - rozwojowe z elementami Montessori, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju, terapia pedagogiczna.
  4. Dodatkowe zajęcia ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych dzieci, doradztwo zawodowe: zajęcia z języka angielskiego, zajęcia z programowania, zajęcia matematyczne, realizacja projektów edukacyjnych, zajęcia z eksperymentów, zajęcia z kompetencji społecznych, rytmika, język kaszubski, doradztwo zawodowe -zajęcia z preorientacji zawodowej.
  5. Kształtowanie kompetencji kluczowych– wyjazdy edukacyjne: dla każdego dziecka biorącego udział w projekcie przewidziano wyjazd edukacyjny do Gdańska do Centrum Hewelianum.

Wsparciem w ramach projektu objęci będą:

  1. 155 (74 kobiet, 81 mężczyzn) dzieci w wieku przedszkolnych z:
    • OWP przy Zespole Szkół w Damnicy – 81 DZ (37K, 44M)
    • OWP przy Szkole Podstawowej im. Zjednoczonej Europy w Zagórzycy – 31 DZ (14K, 17M)
    • OWP przy Szkole Podstawowej im. Jana Brzechwy w Damnie – 43 DZ (23K, 20M) osób fizycznych zamieszkujących w województwie pomorskim, w tym:
      • 100% z ww. osób bez formalnego wykształcenia,
      • 100% os. nieaktywne zawodowo,
      • 100% w wieku przedszkolnym zgodnie z Prawem Oświatowym,
      • 2 dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych
      • 1 dziecko z niepełnosprawnością (1 mężczyzna)
  2. 14 (14 kobiet) nauczycieli/elek zatrudnionych w OWP objętych projektem, fizycznych zamieszkujących w województwie pomorskim, gdzie:
    • 100% osób z wykształceniem wyższym,
    • 100% osób pracujących,
    • 100% osób powyżej 24 lat

Celem projektu jest poprawa jakości edukacji w 3 OWP z Gminy Damnica poprzez poszerzenie oferty zajęć dla 155 dzieci (74 dziewczynek, 81 chłopców), m.in. o zajęcia: wyrównujące deficyty, rozwijające kompetencje kluczowe (w tym wyjazdowe), a także poprzez podniesienie kompetencji zawodowych 14 nauczycielek (14K) oraz doposażenie 3 OWP w sprzęt i pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji ww. zajęć w okresie od 01.05.2024r. do 30.06.2025r.

Rezultaty projektu:

  1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem - 14 kobiet
  2. Liczba dzieci objętych dodatkowymi zajęciami w edukacji przedszkolnej - 155 (74 kobiet, 81 mężczyzn)
  3. Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem - 3
  4. Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem - 2 (2 kobiety)
  5. Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem w zakresie edukacji włączającej - 3
  6. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu - 13 (13 kobiet)
  7. Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie - 1

Wartość Projektu - 654 429,45 zł
Wysokość wkładu Funduszy Europejskich – 588 986,50 zł
Wysokość wkładu z budżetu państwa – 32 721,47 zł

Więcej informacji na portalu

  • Gmina
    Damnica
    stawia na
    przedszkolaków

    Zajrzyj

Obejrzyj FOTO z realizacji zajęć

  • kliknij i powiększ

    Dnia 09 grudnia 2024 roku podczas zajęć „Eksperymenty” dzieci przedszkolne z grupy 0a poznawały zjawiska atmosferyczne takie jak deszcz, tęcza i mgła.

  • W pierwszym doświadczeniu stworzyły „deszcz w słoiku” i obserwowały, jak barwnik przenika przez piankę, naśladując opady deszczu.

  • Następnie za pomocą światła i cieni zobaczyły, jak powstaje tęcza i jak światło może być rozpraszane. Kolejnym eksperymentem było stworzenie mgły w słoiku, gdzie lampa podświetlała skroploną parę wodną.

  • Dzięki tym doświadczeniom lepiej zrozumiały, jak działają zjawiska pogodowe.
    Zajęcia przeprowadziła pani Hanna Berezowska.

    Więcej na Facebooku: Kliknij
  • W ramach dodatkowych zajęć języka angielskiego w przedszkolu, finansowanych przez Unię Europejską, dzieci z grupy 0b miały okazję poznać słownictwo związane ze Świętami Bożego Narodzenia.

  • Dzięki interaktywnemu dywanowi Fun Floor, maluchy mogły w zabawny sposób utrwalać nowe słowa, uczestnicząc w różnych grach edukacyjnych.

  • Dzięki takim inicjatywom, dzieci nie tylko uczą się angielskiego, ale także rozwijają swoje umiejętności społeczne i kreatywne.

  • Zajęcia wspierały rozwój językowy dzieci w przyjaznej atmosferze.
    Zajęcia przeprowadziła pani Katarzyna Pojnar.

    Więcej na Facebooku: Kliknij
  • Dnia 10 grudnia 2024 roku w grupie przedszkolnej 0a odbyły się zajęcia z języka angielskiego.

  • Celem zajęć było rozwijanie umiejętności rozpoznawania liter oraz tworzenia prostych wyrazów w języku angielskim.

  • Zajęcia miały formę zabawy edukacyjnej, w której dzieci miały za zadanie ułożyć puzzle, aby powstał wyraz w języku angielskim.

  • Lekcję przeprowadziła pani Aleksandra Gliwa.

    Więcej na Facebooku: Kliknij
  • W dniu 09 grudnia 2024 roku odbyły się zajęcia logopedyczne. Lekcję przeprowadziła pani Katarzyna Dietricj - Urbanek.

    Więcej na Facebooku: Kliknij
  • W ramach zajęć dodatkowych ukierunkowanych na rozwój kompetencji kluczowych dzieci przedszkolne z grupy 0b realizują zajęcia matematyczne.

  • Na zajęciach matematycznych 12 grudnia 2024 roku dzieci układały rytmy i wzory z kolorowych klocków sześciennych zakupionych w ramach projektu.

  • Lekcję przeprowadziła pani Jadwiga Mazepus.

    Więcej na Facebooku: Kliknij
  • Dnia 11 grudnia 2024 roku w grupie przedszkolnej 0b odbyły się zajęcia „Programowanie”, których celem było zbudowanie labiryntu, tworzenie ścieżki oraz programowanie myszki-robota.

  • Na podstawie kart akcji dzieci zbudowały labirynty. Następnie z kart do programowania ułożyły drogę myszy (polecenia dla myszy). Kolejną czynnością było programowanie myszy według tych poleceń.

  • Podczas zabawy dzieci stworzyły kod, dzięki któremu mysz dotarła do sera.
    Lekcję przeprowadziła pani Joanna Wojtaś.

    Więcej na Facebooku: Kliknij
  • W dniu 11 grudnia 2024 roku odbyły się zajęcia z terapii pedagogicznej.

  • Tematem zajęć było: doskonalenie umiejętności pracy w grupie.

  • Podczas wspólnych zabaw w sali światła dzieci uczyły się jak współpracować i być odpowiedzialnym.

  • Dzieci zaspakajają swoje potrzeby, wspierają się emocjonalnie, budują silne relacje.

  • Zajęcia przeprowadziła pani Bożena Cieślicka.

    Więcej na Facebooku: Kliknij

Regionalne wsparcie rozwoju kompetencji kluczowych
w pomorskich szkołach

Cel główny – podniesienie jakości edukacji w województwie pomorskim oraz zwiększenie wewnętrznej spójności edukacyjnej regionu poprzez kształtowanie i rozwój kompetencji kluczowych uczniów oraz podniesienie kompetencji nauczycieli.

Cele szczegółowe:

  • zwiększenie szans na sukces edukacyjny uczniów ze szkół w gminach wiejskich i wiejsko-miejskich o najniższych wynikach egzaminów zewnętrznych poprzez realizację form wsparcia służących kształtowaniu kompetencji kluczowych,
  • włączenie do procesu dydaktycznego treści dotyczących historycznych tradycji regionu i jego nadmorskiego położenia oraz wykorzystujących edukację kulturalną z uwzględnieniem wyzwań cywilizacyjnych, w tym klimatycznych, a także postępu technologicznego,
  • wzmocnienie kompetencji nauczycieli, w tym kompetencji wychowawczych, cyfrowych, interpersonalnych i komunikacyjnych,
  • wzmocnienie kompetencji nauczycieli – doradców zawodowych,
  • doskonalenie kompetencji (w tym menadżerskich) kadry zarządzającej szkołami i placówkami oświatowymi oraz przedstawicieli organów prowadzących szkoły i placówki oświatowe.

Czas trwania programu: od maja 2024r. do maja 2025r.

Grupa docelowa:

  • uczniowie, nauczyciele i dyrektorzy szkół o wynikach egzaminów zewnętrznych poniżej średniej wojewódzkiej znajdujących się na obszarze gmin wiejskich i miejsko-wiejskich zagrożonych trwałą marginalizacją,
  • nauczyciele, w tym doradcy zawodowi z terenu całego województwa,
  • wzmocnienie kompetencji nauczycieli, w tym kompetencji wychowawczych, cyfrowych, interpersonalnych i komunikacyjnych,
  • dyrektorzy szkół i placówek oświatowych z terenu całego województwa,
  • pracownicy merytoryczni organów prowadzących z terenu całego województwa.

Działania w ramach programu:

  • w odniesieniu do uczniów: dodatkowe zajęcia pozalekcyjne realizowane z wykorzystaniem potencjału różnych instytucji i podmiotów (m.in. instytucji kultury, szkół wyższych, organizacji pozarządowych, pracodawców lub ich organizacji), wsparcie psychologiczno-pedagogiczne, doradztwo zawodowe,
  • w odniesieniu do nauczycieli: szkolenia, studia podyplomowe oraz inne formy podnoszenia kompetencji w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych uczniów, realizacji zindywidualizowanego procesu kształcenia, wykorzystania technologii komunikacyjno-informacyjnych oraz stosowania aktywizujących metod i technik nauczania;
  • w odniesieniu do nauczycieli: wsparcie do pełnienia nowych ról, takich jak: mentor, tutor, coach,
  • w odniesieniu do dyrektorów szkół: wsparcie w zakresie zarządzania organizacją, w tym z wykorzystaniem technologii cyfrowych.
  • w odniesieniu do nauczycieli realizowane będą: szkolenia, seminaria i inne formy doskonalenia podnoszące kompetencje wychowawcze, cyfrowe, interpersonalne i komunikacyjne, w tym w zakresie budowania relacji, a także w zakresie: kształtowania u uczniów postaw obywatelskich i równościowych oraz proekologicznych, autoewaluacji i preorientacji zawodowej,
  • w odniesieniu do doradców zawodowych realizowane będą: szkolenia, seminaria i inne formy doskonalenia podnoszące kompetencje, w szczególności w zakresie rozpoznawania predyspozycji uczniów, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a także wskazywania ścieżek rozwoju edukacyjnego lub zawodowego.

Więcej informacji na portalu

  • Regionalne wsparcie rozwoju kompetencji kluczowych
    w pomorskich szkołach

    Zajrzyj

Dostępna przestrzeń publiczna

Gmina Damnica pozyskała dofinansowanie na realizację projektu „Poprawa dostępności w Szkole Podstawowej w Damnie”. Zadanie dofinansowane jest ze środków PFRON w ramach programu „Dostępna przestrzeń publiczna”.

Dnia 21.11.2023r. została zawarta umowa o dofinansowanie nr PPA/000007/11/D pomiędzy Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON), a Gminą Damnica na realizację przedsięwzięcia polegającego na częściowym dostosowaniu Szkoły Podstawowej w Damnie do potrzeb osób niepełnosprawnych.

W ramach projektu realizowane będą następujące zadania, działania:

  1. zakup pętli indukcyjnej
  2. budowa podjazdu dla osób niepełnosprawnych wraz z przebudową schodów zewnętrznych przy Szkole Podstawowej w Damnie.

Celem Programu jest zapewnienie osobom z niepełnosprawnościami dostępu do przestrzeni publicznej, informacji i komunikacji, a także technologii, urządzeń oraz usług powszechnie dostępnych lub powszechnie zapewnianych, na zasadzie równości z innymi osobami. Realizacja celu pozwoli na pełny udział w życiu społecznym, w tym pełnienie określonych ról społecznych.

Wartość Projektu - 36 229,20 zł
Kwota dofinansowania z PEFRON – 28 899,20 zł
Wysokość wkładu z budżetu państwa – 7 330,00 zł

Więcej informacji na portalu

  • Dostępna przestrzeń publiczna

    ProgramZajrzyj

Program dla szkół

„Program dla szkół”, to unijny projekt koordynowany przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, który polega na dostarczaniu dzieciom owoców, warzyw oraz mleka i przetworów mlecznych.
Jest kontynuacją dwóch programów: „Mleko w szkole” oraz „Owoce i warzywa w szkole”.

Głównym celem „Programu dla szkół” jest kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych poprzez dostarczanie uczniom produktów mlecznych oraz owocowo-warzywnych. Dzięki temu dzieci od najmłodszych lat poznają smaki zdrowych przekąsek.

Czas trwania programu: rok szkolny.

Program obejmuje również działania o charakterze edukacyjnym i promocyjnym. Ich celem jest zwiększenie jego rozpoznawalności oraz budowanie świadomości rodziców i nauczycieli dotyczącej ich roli w kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych dzieci. Działania edukacyjne, w których uczniowie uczestniczą, takie jak: wspólne przygotowywanie i spożywanie drugiego śniadania, zakładanie ogródków szkolnych czy organizowanie warsztatów kulinarnych, festynów oraz wycieczek tematycznych, poszerzają ich wiedzę na temat pochodzenia warzyw, owoców i produktów mlecznych. Ambasadorem „Programu dla szkół” jest postać Chrumasa – animowanego bohatera, który w zabawny sposób prezentuje dzieciom zasady zdrowego odżywiania.

Więcej informacji na portalu

  • Program
    dla szkół

    ProgramZajrzyj

Ratujemy i Uczymy Ratować

Organizatorem programu jest Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy.

Koordynatorami w szkole są Pani Brygida Ostrowska i Pani Joanna Wojtaś.
Program realizowany jest w klasach 1 - 3.

Czas trwania programu: rok szkolny.

Program Edukacyjny "Ratujemy i Uczymy Ratować" prowadzony jest od kwietnia 2006 roku i skierowany jest do klas I-III w szkołach podstawowych.
Poznanie zasad pierwszej pomocy to nie wszystko – na podjęcie działań ratujących życie przez świadków zdarzenia ogromny wpływ ma również ich postawa, pewność co do swoich umiejętności, a także obawy, które często im towarzyszą. Program RUR polega na wprowadzeniu zajęć z podstawowych czynności ratujących życie powszechnie już w pierwszych klasach szkoły podstawowej. Dzieci oswajają się z tak ważnymi zagadnieniami, kształtowane są właściwe nawyki – pierwsza pomoc staje się dla nich czymś naturalnym.

Więcej informacji na portalu

  • Ratujemy
    i Uczymy Ratować

    ProgramZajrzyj

#Beactiv Europejski Tydzień Sportu

Inicjatywa Europejskiej Komisji.

Koordynatorem w szkole jestPan Piotr Górniewicz
Program realizowany jest we wszystkich klasach szkoły podstawowej.

Czas trwania programu: jeden tydzień września każdego roku

Europejski Tydzień Sportu to cykliczna impreza, która inspiruje do wszelkiego rodzaju twórczych, sportowych działań, ma promować sport i aktywność fizyczną w całej Europie.
Tydzień ten ma zapoczątkować nowe działania oraz opierać się na już istniejących, udanych przedsięwzięciach o charakterze europejskim, krajowym, regionalnym lub lokalnym.
Ta ogólnoeuropejska kampania realizowana pod hasłem #BeActive (Bądź aktywny) ma zachęcić do aktywnego trybu życia w ciągu obchodów Tygodnia oraz przez cały rok.

Więcej informacji na portalu

Trzymaj Formę!

Organizatorem programu jest Główny Inspektorat Sanitarny oraz Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców.

Koordynatorem w szkole jest Pan Piotr Górniewicz
Program realizowany jest w klasach 4 - 8.

Czas trwania programu: rok szkolny.

„Trzymaj Formę!” to inicjatywa propagująca zdrowy styl życia o unikalnym dwukierunkowym odejściu: promującym zbilansowane odżywianie połączone z regularną aktywnością fizyczną.
Celem programu jest:

  • pogłębienie wiedzy o znaczeniu zbilansowanej diety i aktywności fizycznej dla organizmu człowieka,
  • kształtowanie postaw i zachowań związanych z prawidłowym żywieniem, odpowiednią jakością zdrowotną żywności i aktywnością fizyczną,
  • dostarczenie wiedzy o informacjach zamieszczonych na opakowaniach produktów spożywczych i umiejętności korzystania z nich.

Więcej informacji na portalu

Akademia Bezpiecznego Puchatka

Organizatorem jest przedsiębiorstwo Maspex i marka Puchatek, należąca do portfolio firmy we współpracy z Wydziałem ds. Nieletnich, Patologii i Profilaktyki Biura Prewencji Komendy Głównej Policji oraz Wydziałem ds. Profilaktyki w Ruchu Drogowym Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.

Program skierowany jest do klas I - ch szkół podstawowych.

Czas trwania programu: rok szkolny.

AAkademia Bezpiecznego Puchatka to ogólnopolski program edukacyjny skierowany do uczniów klas I szkół podstawowych, obejmujący tematykę związaną z bezpieczeństwem dzieci w czterech sferach: na drodze, w domu, w szkole oraz w Internecie.
Celem programu jest:

  • edukacja i poprawa bezpieczeństwa dzieci, które rozpoczynają swoją naukę w szkole,
  • wytworzenie u dzieci naturalnych sposobów unikania i reagowania na zagrożenia,
  • edukacja rodziców w zakresie ochrony dzieci przed zagrożeniami,
  • przekazywanie treści edukacyjnych poprzez zabawę.

Więcej informacji na portalu

  • Akademia Bezpiecznego Puchatka

    Zajrzyj

Akademia Dojrzewania

Organizatorem jest Adliner Sp. z o.o. agencja komunikacji marketingowej.

Koordynatorem w szkole jest Pani Jadwiga Dziułko.
Program realizowany dla nastolatek w wieku 9 - 15 lat: klasy 4 - 8 szkoły podstawowej.

Czas trwania programu: rok szkolny.

Program Profilaktyki Zdrowotnej dla Dziewcząt „Akademia Dojrzewania” to program skierowany do dziewcząt wkraczających w trudny okres dojrzewania.
W CZASIE TRWANIA REKRUTACJI, szkoły otrzymają bezpłatny pakiet materiałów edukacyjnych, który umożliwi ciekawe i fachowe przeprowadzenie zajęć w grupie dziewcząt. Zestaw ten będzie zawierał: filmy edukacyjne wraz ze scenariuszami zajęć dla nauczycieli, plakat informacyjny dla szkoły, poradniki dla nastolatek oraz ich rodziców, a także tablice edukacyjne umożliwiające prowadzenie zajęć z dziewczętami, saszetki z płynami Lactacyd, kalendarzyki miesiączkowe, karty z pytaniami oraz notesy z bilansem nastolatka.
Celem programu jest:

  • wsparcie pedagogów szkolnych w realizacji zajęć lekcyjnych z nastolatkami w ramach przedmiotu „wychowanie do życia w rodzinie” ujętego w podstawie programowej kształcenia ogólnego.

Więcej informacji na portalu

  • Akademia Dojrzewania

    ProgramZajrzyj

Gang Mocniaków

Organizatorem jest sieć sklepów Biedronka.

Program realizowany dla dzieci przedszkolnych i uczniów z klas 1 - 3.

Czas trwania programu: wrzesień - listopad.

Czytanie pełni niezwykle ważną rolę w rozwoju dziecka – pobudza wyobraźnię, uczy samodzielnego myślenia, ćwiczy pamięć i koncentrację.
Sieć sklepów Biedronka, świadoma wagi tego tematu, aktywnie wspiera inicjatywy na rzecz czytelnictwa wśród najmłodszych i ich rodziców.
Akcja obejmuje szkoły podstawowe w Polsce, które otrzymują bezpłatne zestawy książek oraz pakiety materiałów informacyjnych i motywacyjnych.
Nauczyciele wykorzystują Słodziaki podczas zajęć lekcyjnych, zachęcających do nauki czytania, uczniowie biorą udział w konkursie, w którym wymyślają własne wersje nowych przygód Gangu Słodziaków.

Więcej informacji na portalu

Świetliczaki na tropie ...

Organizatorami są Panie Joanna Hoffmann (redaktor naczelna „Świetlicy w Szkole”, nauczyciel świetlicy w Szkole Podstawowej w Bojszowach) i Paulina Cysak (nauczycielka świetlicy w Szkole Podstawowej nr 322 w Warszawie).
Program realizowany dla wychowawców świetlic ze szkół podstawowych.

Koordynatorami w szkole są wychowawcy świetlicy
Program realizowany dla uczniów klas 4 - 8 szkoły podstawowej.

Czas trwania programu: wrzesień - maj

Cele programu:

  1. wychowanie ucznia aktywnego, świadomego swoich możliwości i posiadającego umiejętność współistnienia z przyrodą;
  2. uwrażliwienie dzieci na piękno otaczającego świata i potrzebę ochrony przyrody;
  3. działanie na rzecz ochrony różnorodności biologicznej i ekosystemów na terenie naszego kraju i świata;
  4. rozwijanie zdolności manualnych ucznia;
  5. ainicjowanie współpracy między placówkami w całej Polsce.

Więcej informacji na portalu

  • Świetli-
    czaki na tropie ...

    Zajrzyj

Akcja Żonkile

Organizatorami są Panie Joanna Hoffmann (redaktor naczelna „Świetlicy w Szkole”, nauczyciel świetlicy w Szkole Podstawowej w Bojszowach) i Paulina Cysak (nauczycielka świetlicy w Szkole Podstawowej nr 322 w Warszawie).

Koordynatorem w szkole jest Pani Jadwiga Dziułko.
Program realizowany dla uczniów klas 4 - 8 szkoły podstawowej.

Czas trwania akcji: 19 kwietnia

Cele programu:

  1. upamiętnienie rocznicy powstania w getcie warszawskim;
  2. poznanie historii największego zbrojnego zrywu Żydów podczas II wojny światowej, a zarazem pierwszego powstania miejskiego w okupowanej Europie;
  3. docenienie bohaterstwa powstańców
  4. rozwijanie zdolności manualnych ucznia;
  5. wyrabianie postawy patriotycznej.

Więcej informacji na portalu

Zadzwoń: 59 8113 177
Społeczność:
do góry